Monday, June 18, 2012

Kerja Pertama

Ini adalah gambar sewaktu aku bertugas di KFC Bentong. Banyak pengalaman berharga sewaktu aku bertugas di sini. Ada yang manis dan ada pula yang pahit.KFC Bentong tidak sesibuk seperti KFC di bandar-bandar besar yang lain. Namun sebagai langkah pertama, iaitu store yang pertama, ianya cukup untuk dijadikan permulaan. Ketika itu aku mempunyai seramai 13 orang kakitangan. 7 orang daripadanya terdiri dari warga Bangladesh. Fuughhh memang memenatkan jika terpaksa bekerja "split shift" . Masuk kerja pukul 9 pagi dan habis kerja pukul 12 tgh malam. Tapi kekadang tu seronok juga. Alhamdulilah kerana semua staff kat sini mahu bekerjasama.
Di sini aku pernah bekerja sebagai cashier, sebagai cook (tukang goreng ayam), buat burger dan mop lantai. Banyak kenangan sewaktu bekerja di sini.
Tapi itu adalah peristiwa yang telah berlaku 17 tahun yang lalu. Setiap kali aku berkunjung ke kedai KFC, peristiwa silam berputar kembali.....namun inya tetap menjadi kenangan yang abadi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...